FANDOM

קפטן קרופניק:    אה מה? מסיבת הפתעה? אני לא הוכנתי! לא אמרו לי כלום! אווו! הנה כל החברים מהגנון! הנה, הפתעתם אותי! בחיי שאתם לא בסדר. מי רוצה להרים אותי על הכסא?

הנרי סטים:        קפטן, הנרי סטים סבור, ואם הוא סבור אז הוא בטח צודק, שאולי כדאי שתסביר לאנשים פה קצת על האוניה.

קפטן קרופניק:    אה טוב, אם זה מה שאתם רוצים לשמוע ביום ההולדת שלי, אז בסדר, לא איכפת. הי. מי מנחש כמה סיפונים יש לאונייה הזאת? נתחיל ממך, כן, זאת שדומה לשק סחבות. הי הי הי, מה?

פוסטמה:        אינני מנחשת בלי תשלום מראש!

פיפוש:        אני יודע! אני יודע! שלוש עם הגג!

קפטן קרופניק:    שלוש? אני חשבתי שאין. תעשה לי סיבוב אחר כך. רגע, רגע! אז מה? יש גם חדרים? חה חה

פיפוש:        פוסטמה, מה את עושה פה סצנות, שאלו אותך שאלה, אז תעני!

פוסטמה:        אינני עונה מבלי שתפריש לי מכספך! הלוואי ותלאות ויסורים ימררו את חייך כמו סוכריה נגד צרבת! ומי יתן וגם תדרוס אותך רכבת.

פיפוש:        אם אנחנו כבר בקטע של שאלות, אולי יש למישהו קלף של קוף אפגני? חסר לי לאלבום היונקים האפגניים שלי.

מר בנטלי:        יקירי, המקריות הכתה על ראשינו! לפני רגע ראיתי קוף אפגאני מתהלך על הסיפון!

גב' בנטלי:        יקירי טועה, אתה וודאי הבחנת בישורון.

ישורון:        דודי, הרשה להשיב להם כגמולם באמרה מליצית.

הפרופסור:        ישורון, חדל אותך מעסקי נקמה אלה.

<ישורון מכה את גב' בנטלי>

גב' בנטלי:        איי!

מר בנטלי:        חה חה חה!

<גב' בנטלי מכה את מר בנטלי>        

מר בנטלי:        אאו!

גב' ומר בנטלי:    חה חה חה!

קרופניק:        אני רוצה להציג לכם את צוות האוניה חו חה חי. שמי קפיטלומיהו קרופניק, אבל החבר'ה קוראים לי: קפטן. המ... זהו הנרי ש...

ד"ר פון פריץ בז'ז'ז':    גיוועלד! הוא בכלל לא קפטן של אוניה! כולם:        אההה!!!

קפטן קרופניק:    אההה!!! אההה! יופי, תשחררו! תוציאו הכל! יופי! יופי. מצד אחד שלי נמצא הנרי. הוא... אה... הוא... הוא נמצא למטה. מצד שני... היא ה... ה... היא... אה... מי את?

בריז'יט:        בריז'יט, מנקה פה חדרים, מגישה משקאות בתוך בר, מגישה משקאות בתוך חדרים, מגישה משקאות על הסיפון, הראש שלי דופק בום בום בום בום בום! כמו מיקסר. מה אני?

קפטן קרופניק:    אה! כן! כן! כן, עכשיו אני נזכר... בריז'יט. בריז'יט. אה, מה יש לנו עוד כאן? כן. אז מצד - הנרי סטים. הוא... הוא שם למטה, עושה... אה, רעש. וזאת, אה... זאת, אה... מי את? מי זאת? אה חה. מצד השני זה הנרי ואותי כבר אתם מכירים. וזה הנרי. יופי! כולם מכירים את כולם. טוב שליבינו את הבעיות מראש!

פיפוש:        לא הבנתי מי זאת שעומדת לצידך.

הפרופסור:        אה! זמני אינו דבר קל ערך שיש להשתשע בו. משל היה כדור נוצה, שעושה דרכו באיטיות מעוררת סלידה כנגד משב הרוח. למה הדבר דומה? הדבר דומה לחתול שמיץ שהיה כל חייו מעביר בהיחוכא ואיטלולא, עד אשר נקפו שבץ והעבירו ביעף מעל פני העולם כמו אותו כדור נוצה שעושה דרכו באיטיות מעוררת סלידה כנגד משב הרוח. למה הדבר דומה? הדבר דומה לאותו חתול ושמו שמיץ, ש...

ישורון:        דודי, דודי! מחשבותיך נעות במעגלים חסרי סוף! אפילו יריחו הוקפה רק שבע פעמים! ואף חוני המעגל יצא לבסוף מאותו מעגל אשר שרטט ואם לא תחדל ממך, הרי נבלה פה עד נצח נצחים! ונצח הוא זמן רב מדי עבור רוב רובם של הנוכחים כאן (הנרי סטים: די!!! אני לא יכול יותר! די!!! כמה הם מדברים! הם שיגעו לי ת'שכל! כמה, כמה? כואב לי הראש! כוסאמק! מה הם רוצים ממני?! מה? אני כבר לא יכול!!!) אם כי אני בשמחה נלהבת חסרת מעצורים הייתי נוטע אהלי למרגלותיך ומקשיב קשב רב לאותם מעגלים קונצנטריים עד בוא יבוא מלאך המוות ויקטופני לעולם השאול.

הדוקטור:        מה עלי לעשות? שהרי מעשה חסר אחריות יהיה מצדי להפקיר כך את אותו כדור נוצה העושה דרכו כנגד הרוח. ומה יהא על חתולנו שמיץ? האם אפקיר אותו לחיי בטל הריקים מכל תוכן מתמטי והסבר מדעי?

ישורון:        דודי, אולי אפשר להסב מעט את כיוון תאוצתו המתגברת בשישים של אותו כדור נוצה המשמש בהוראת משל?

הדוקטור:        חוקי הבליסטיקה לא יאפשרוני לעשות הנחות כאלה לאותו כדור פוחז מבלי להכתים את מצפוני עד קץ הקיצים!

ד"ר פון פריץ בז'ז'ז':    די!!! פראון צונציק! זמננו קצר!

<נשמעת אזעקה> פיפוש:        אזעקה! תשמעו כולם! אזעקה! מהר, פוסטמה הניילונים! ישורון המסקיפטייפ! המסקיטיינפ! המסקיפטייק! נו, אתה יודע למה אני מתכוון, נו... איפה המסכה שלי? מי המניאק שלקח לי ת'מסכה?!